بوقلمون بریان با پرتقال ، لیمو و زنجفیل تازه

 مواد لازم:

 یک عدد لیموی تازه

یک عدد بوقلمون (حدود 5 کیلوگرم)

 پوست یک عدد لیموی تازه (رنده شود)

پوست یک عدد پرتقال تازه (رنده شود)

3 قاشق غذاخوری زنجفیل تازه (رنده شده)

3 قاشق غذاخوری (روغن مایع کانولا)

2 قاشق غذاخوری (آبلیموه تازه)

یک سوم فنجان آّب پرتقال تازه (معادل 80 میلی لیتر)

یک قاشق غذاخوری شکرقهوه ای روشن

 2 حبه سیر

مقداری فلفل تازه ساییده شده

طرزتهیه :

-         آون را در دمای 425 درجه ی فارنهایت یا 220 درجه ی سلسیوس یا شماره ی 7 فر گرم کنید.

-         لیمو را از وسط بریده و بروی پوست بوقلمون وداخل شکم بوقلمون بمالید. در یک کاسه پوست لیمو ، پرتقال  ، زنجفیل ، روغن کانولا، آبلیمو ، آب پرتقال و شکر قهوه ای را مخلوط کنید .

-         لیمو و پرتقال را از وسط نصف کنید و نیمی از هر کدام را در داخل شکم بوقلمون قرار دهید  سیرها را در داخل شکم آن قرار دهید و آنرا در  سیخ گردان فر یا بروی سینی مشبک فلزی قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه در آون  بریان  شود پس از این زمان درجه حرارت آون را بر روی 325 درجه ی فارنهایت یا 160 درجه ی  سلسیوس یا عدد 3 برخی فرها تنظیم  کنید.

-         از سسی که تهیه کرده اید با برس بروی سطح  بوقلمون بمالید سپس سطح بوقلمون را با یک کاغذ آلومینیومی ضخیم بپوشانید و به مدت  2 ساعت  در این دما قرار دهید  تا بریان شود. در طول این مدت 3 مرتبه  آلومینیوم را کنار زده  و مجدداً از سس تهیه شده با برس بروی آن بمالید و مجدداً روی آنرا بپوشانید.

-         پس از 2 ساعت  آلومینیوم را از روی بوقلمون برداشته و مجدداً از سس تهیه شده بروی آن بمالید  و اجازه دهید  تا بریان شود یک دماسنج مخصوص آشپزی را در گوشت  فرو کنید  دمای داخل  گوشت باید 180 درجه ی فارنهایت یا 82.2درجه ی سلسیوس باشد به مالیدن سس بروی بوقلمون ادامه دهید تا تمام سس استفاده شود. سپس بوقلمون را از فر در آورده و در ظرف مورد نظر  سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

 8 واحد سروینگ

 درهر واحد:

 کالری: 193(28 درصد از چربی تأمین می شود)، پروتئین :33 گرم، چربی:6 گرم، کربوهیدرات:صفر گرم، فیبر:صفر گرم، کلسترول: 86 میلی گرم، پتاسیم : 338میلی گرم ، سدیم: 79 میلی گرم

جایگزین ها: 4 واحد پروتئین بدون چربی

منبع:

www.diabeticconnect.com/diabetic-recipes/general/3295-roast-turkey-with-orange-lemon-and-fresh-ginger